سخن روز /
نظام بهره برداری همدان دارای رتبه برتر در کشور است
1400/04/05
‍ ‍ 💢مدیر کل نظام های بهره برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور:
نظام بهره برداری همدان دارای رتبه برتر در کشور است

⬅️حمید زارعی قنات نویی در سفر به استان همدان به همراه معاون نظام بهره برداری و مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولید روستایی کشور از رتبه برتر نظام بهره برداری استان همدان خبر داد.

⬅️وی در این سفر در جلسه هماهنگی با مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت:امید است بتوانیم با تزریق اعتبار استان را در تحقق برنامه ها یاری کنیم.

⬅️وی افزود: با توجه به اهمیت آب و خاک در کشاورزی به دنبال ایجاد ردیف اعتباری برای استانها در این زمینه نیز هستیم.

⬅️وی همچنین به تصویب آئین نامه اجرائی قانون تعاونی نمودن تولید و ابلاغ آن در تاریخ 22 خرداد ماه سال جاری توسط معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: این آئین نامه وظایف و مسئولیت های جدید برای تعاونی های تولید تعریف کرده و رسالت تعاونی های تولید در عرصه خدمات رسانی به بخش کشاورزی را به روز کرده است.

⬅️در این جلسه مدیر تعاون روستایی استان همدان نیز با اشاره به عملکرد و دستآوردهای شبکه تعاونی های تولید و روستایی استان همدان گفت:
تولید،تامین و توزیع 80 درصد بذر غلات استان و 70 درصد نهاده های بخش کشاورزی از جمله سم و کود توسط این تعاونی ها توزیع می شود.

⬅️وی اضافه کرد: در زمینه خرید تضمینی محصول استراتژیک گندم نیز تعاونی های روستایی با خرید بیش از 60 درصد گندم مازاد کشاورزان دولت را یاری می کنند.

⬅️مسلمی راد همچنین به اجرای زنجیره تولید نهال گردو پیوندی گواهی شده توسط اتحادیه تعاونی تولید و مبارزه با سن غلات توسط تعاونی های تولید استان در سال زراعی جاری برای اولین بار اشاره کرد و گفت: 67 شرکت تعاونی تولید امسال موفق شدند 50 درصد مبارزه با سن غلات را انجام دهند.

⬅️وی به جذب 18 میلیارد تومانی تسهیلات توسط شبکه تعاونی ها اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: ارزش افزوده سرمایه گذاری های انجام شده توسط تعاونی ها امروز بالغ بر 500 میلیارد تومان است.
⬅️در ادامه این جلسه مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی تولید روستایی کشور نیز با بیان بخشی از فعالیت های این اتحادیه یادآور شد: این اتحادیه در بحث کشاورزی قراردادی وارد عمل شده برای مثال محصول کشاورزی گوجه تولیدی شهرستان اسدآباد برای کارخانه آیدا اصفهان و خرم دره فرآوری و بازاریابی شده است.
⬅️حسنی خاطر نشان کرد: همچنین این اتحادیه وارد زنجیره های تولید شده است که بالاتر از کشاورزی قراردادی است.
⬅️وی همچنین از همکاری اتحادیه مرکزی تعاونی تولید با اتحادیه تعاونی تولید استان همدان برای مشارکت تولید کود و سم خبر داد.

⬅️لازم به ذکر است در این سفر دو روزه از مزارع گندم و جو هزار خوشه و ایستگاه تولید بذر در شهرستان کبودرآهنگ و همچنین از کارخانه تولید کود و بذر ، آزمایشگاه کشت بافت و نهالستان ، خزانه و گلخانه زنجیره تولید نهال گردوی پیوندی گردو بازدید بعمل آمد.
تعداد مشاهده خبر975 بار
تصاویر مرتبط
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_hamedanmain_block2317
Powered by DorsaPortal