سخن روز /
جیره تولید نهال پیوندی انگور ایجاد شود
جیره تولید نهال پیوندی انگور ایجاد شود
1400/07/06
*زنجیره تولید نهال پیوندی انگور ایجاد شود*

*ابراز رضایت معاون وزیر از پروژه تولید نهال گردو گواهی شده اتحادیه تعاونی تولید استان همدان*

💢معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی طی بازدید از زنجیره تولید نهال گردو پیوندی اتحادیه تعاونی تولید روستایی استان همدان در شهرستان تویسرکان ضمن ابراز رضایت از اجرای چنین پروژه زیر بنایی ،خواستار ایجاد زمینه سرمایه گذاری در احداث نهالستان انگور پیوندی توسط تشکل های بخش کشاورزی شد.

⬅️دکتر برومندی گفت: اجرای پروژه زنجیره تولید نهال گردو پیوندی اتحادیه تعاونی تولید یک پروژه زیربنایی و ماندگار است که سبب توسعه بخش کشاورزی استان همدان می شود.

⬅️وی افزود:وزارت جهاد کشاورزی از اجرای اینگونه پروژه ها حمایت می کند و با توجه به مزیت محصول انگور استان همدان بویژه شهرستان ملایر اجرای پروژه تولید نهال انگور پیوندی گواهی شده توسط تعاونی ها پیگیری شود.

⬅️در این بازدید منصور رضوانی جلال ،رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز اظهار کرد: نهالستان گردوی تویسرکان به مساحت 14 هکتار یکی از پروژه‌های شاخص ملی تشکل های بخش کشاورزی استان همدان بوده که عمده نهال کشور از این نهالستان تامین شده و حتی به خارج از کشور نیز فرستاده می‌شود این در حالی‌ است که پیش از این پیوندک های گردوی کشور از کشورهایی چون ترکیه وارد می شد.

⬅️وی ادامه داد: تنها زنجیره تولید نهال گردو گواهی شده کشور مربوط به تویسرکان در خاورمیانه بی نظیر است و علاوه بر تامین نیازهای داخلی می‌تواند در سال های آینده نهال ها و پیوندک‌های گواهی شده گردو را به خارج از کشور صادر کند.

⬅️رضوانی جلال بیان کرد: برای ایجاد این نهالستان بیش از 12 میلیارد تومان هزینه شده و مساحت آن در سه بخش خزانه، باغ مادری و گلخانه به14 هزار هکتار می رسد. طرح زنجیره تولید نهال گواهی شده گردوی پیوندی استان همدان در روستای مراد آباد تویسرکان شامل احداث باغ مادری در مساحت 6 هکتار، خزانه تولید نهال گردو به مساحت 5 هکتار و گلخانه تولید نهال گردوی پیوندی به مساحت سه هکتار است.

⬅️در ادامه این بازدید مدیر تعاون روستایی استات همدان نیز به پروژه کشت بافت گیاهی اتحادیه تعاونی تولید استان نیز اشاره کرد و گفت: : طرح مذکور در فضائی با مساحت 500 متر مربع و گلخانه ای به مساحت 1000 متر مربع احداث شده و با اجرای این طرح بخش مهمی از امنیت غذایی کشور از طریق افزایش محصولات کشاورزی تأمین می‌شود. و از جمله مزایای این طرح می توان به سرعت تکثیر بالا ،تولید بافت‌های تکثیری به روش غیر جنسی ،عاری بودن از عوامل آلودگی ویروس، قارچی و باکتریایی و قیمت پایین تمام شده با مقایسه با انواع وارداتی اشاره کرد.

⬅️مجید مسلمی راد تصریح کرد:  در یک جمله؛ ایجاد مرکز کشت بافت تولید گیاهان افزایش رقابت پذیری تولیدات داخلی با نمونه خارجی تولید گیاهان به روز و افزایش تولید در واحد سطح را به همراه دارد، ضمناً آزمایشگاه کشت بافت قادر خواهد بود سالانه تعداد 1میلیون گیاهچه قابل فروش تولید و در اختیار متقاضیان قراردهد.
تعداد مشاهده خبر830 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :2 :1
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal